2009. július 16., csütörtök

Nagy akvárium (160 literes) lakói

Gurámik

Eddigi állatok, amiket bemutattam, kicsit színtelenek voltak, bár rendkívül atraktívak, de színűk csupán a feketétől a szürkén át a barnáig terjedt. A most következő halak már sokkal színesebbek.

Az első páros:

Kék v. márvány gurámi (Trichogaster trichopterus)

Azért döntöttem a gurámik mellett, mert kis mennyiségű oxigén esetén is életben maradnak. A nagy halpusztulás óta kicsit óvatosabb vagyok. Valószínű ezek a halak akkor is fognak élni, ha véletlenül leállna a levegőztető. Direkt párban vettem őket. A bal oldali nagyobb a hím, míg az alatta lévő ducibb a nőstény. Viszonylag békés halak. Nagy ritkán megkergetik egymást, de nagyon nem csípkedik a többi halat. Szeretnek elbújni a bal oldali növényzetben.

A hím ...

és a nöstény.

Törpe gurámi (Colisa lalia )

Míg a kék gurámik már megvannak egy ideje, addig ezt a törpét nem olyan rég szereztem be. Kevésbbé félénk és jóval aktívabb, mint a többi gurámim. Az ő nösténye már kevésbbé színes, ahogy lentebb látható. És méretben is kisebb. A nöstények szeretnek elbújni a növények között.




Méz gurámi (Colisa chuna)

Érdekes, mert az írják az okosok, hogy ez a gurámi max 4 cm-re nő meg, így kisebb mint a törpe. Eredetileg 2 volt belőle, de sajnos az egyik megbetegedett és elhalálozott. Aztán vettem még egyet. Most az egyik túlvan egy betegségen, remélem, egyelőre befort a seb és fehér folt látszik a helyén. Még egy érdekesség, hogy az egyiknek a kopoltyú nyílásával párhuzamosan van egy vágás, de ez valószínűleg születési rendelenesség.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése